۱۴۰۱ دی ۱۱, یکشنبه

سپیده احمدخانی به حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شد


  سپیده احمدخانی، دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، سپیده احمدخانی به حبس و شلاق محکوم شد.

در این گزارش آمده است؛ “خانم احمدخانی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، از بابت اتهام “اتهام اجتماع و تبانی” به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به منع خروج از کشور، منع استفاده از موبایل و ابزار هوشمند و منع عضویت در گروه یا دستجات سیاسی و اجتماعی هر یک به مدت دو سال، ارائه خدمات عمومی رایگان در مرکز نگهداری سالمندان بهزیستی استان تهران به مدت سه ماه روزی چهار ساعت با تایید و نظارت حراست واحد پذیرنده و تهیه پژوهش‌ نامه در ۸۰ صفحه پیرامون ضرورت وجود امنیت در جوامع بشری و مذمت خیانت و علاقه به وطن، محکوم شد.”

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

سپیده احمدخانی، دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی در تاریخ ۱ مهرماه، در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر