۱۴۰۱ دی ۱۳, سه‌شنبه

الهام مدرسی در زندان کچویی کرج دست به اعتصاب زد


 الهام مدرسی، شهروند بازداشتی ساکن کرج در اعتراض به تداوم بازداشت و عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی خود، در زندان کچویی این شهر دست به اعتصاب زد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، الهام مدرسی، شهروند ساکن کرج در زندان کچویی این شهر دست به اعتصاب زد.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: “الهام مدرسی از امروز دوشنبه ۱۲ دی ماه، علیرغم وخامت حال در اعتراض به تداوم بازداشت، انتساب اتهامات واهی و عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی خود، دست به اعتصاب غذا زده است.”

هرانا اخیرا در گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این شهروند علیرغم گذشت ۴۷ روز از زمان دستگیری در زندان کچویی کرج پرداخته بود.

پیشتر نیز یک منبع مطلع در رابطه وضعیت خانم مدرسی به هرانا گفته بود: “الهام مدرسی تحت آزارهای روحی شدید و ساعات طولانی با چشم بند تحت بازجویی بوده. بازجویان برای تخریب روحیه الهام به دروغ به او میگفته اند که برادرش که تازه عمل پیوند کبد کرده است در اتاق مجاور تحت شکنجه است و مادرش نیز فوت کرده است تا او را برای اعتراف اجباری تحت فشار بگذارند. بازجویان الهام را تحت فشار قرار دادند و به او گفتند چند نفر را بازداشت کردیم و اگر اعتراف کنی که لیدر این گروه بودی تو را آزاد خواهیم کرد.”

الهام مدرسی صبح روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه در منزل خود در فردیس کرج بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد.

پیشتر نیز یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفته بود: “الهام مدرسی از دسترسی به وکیل محروم است و هیچ اطلاعاتی از پرونده او به کسانی که پیگیر وضعیتش هستند داده نمی‌شود. او در شرایطی به زندان کچویی منتقل شده که حتی اجازه دیدن برگه دادرسی را هم به او نداده اند. او سرپرستی مادر پیر خودش را به عهده داشته و یک برادر هم دارد که به تازگی عمل پیوند کبد کرده و نیاز به مراقبتهای پزشکی دارد.”

به گفته این منبع مطلع، “اتهامات وارده به خانم مدرسی در جلسات بازپرسی تحریک مردم به قصد کشت و کشتار و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی عنوان شده است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر