Translate

۱۴۰۱ دی ۱۳, سه‌شنبه

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از آخرین وضعیت دو زن بازداشتی در تهران و اصفهان


– صنم کازرونی و زهرا تیموری، شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری در شهرهای تهران و اصفهان، کماکان در بازداشت بسر میبرند. خانم تیموری به دلیل عدم توانایی در تامین وثیقه در زندان قرچک ورامین محبوس است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱، صنم کازرونی و زهرا تیموری کماکان در بازداشت بسر میبرند.

یک منبع در خصوص وضعیت خانم کازرونی به هرانا گفت: “وی اواخر آبان ماه امسال در جریان اعتراضات سراسری در اصفهان بازداشت شد و تاکنون اطلاعات دقیقی از محل نگهداری این شهروند در دست نیست”.

خانم کازرونی، نویسنده کتاب “از توس تا دوشنبه” و مدیر کانال “کتاب های کمیاب” است.

از سوی دیگر، زهرا تیموری، به دلیل عدم توانایی در تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، کماکان در زندان قرچک ورامین در بازداشت بسر میبرد.

زهرا تیموری، ۳۶ ساله پیشتر در ارتباط با اعتراضات سراسری در تهران بازداشت شده بود.

وی دارای ۵ فرزند و سرپرست خانواده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.


 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...