Translate

۱۴۰۱ دی ۲۱, چهارشنبه

زندان نقده؛ آزادی دو شهروند بازداشتی با تودیع قرار وثیقه


 – طی روزهای اخیر، اسماعیل محمودپور و صنعان ابوبکر لاهیجانی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان نقده آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، اسماعیل محمودپور و صنعان ابوبکر لاهیجانی از زندان نقده آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، آزادی این دو شهروند با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

صنعان ابوبکر لاهیجانی، در جریان اعتراضات سراسری و اسماعیل محمودپور، در تاریخ ۵ آبان ماه ۱۴۰۱، در پیرانشهر، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...