Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲, یکشنبه

سرنوشت پرابهام فرید پژوهی؛ طلب استمداد خانواده پس از ۴ سال بی خبری از وضعیت وی


 سرنوشت فرید پژوهی، شهروند اهل شهرستان مریوان علیرغم گذشت بیش از چهار سال از زمان دستگیری، مشخص نیست. مادر این شهروند با انتشار ویدیویی از نهادهای مدافع حقوق بشر جهت روشن شدن وضعیت فرزندش طلب استمداد کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از گذشت بیش از ۴ سال از زمان بازداشت فرید پژوهی، شهروند اهل شهرستان مریوان، اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست.

مادر آقای پژوهی اخیرا با انتشار ویدیویی از نهادهای مدافع حقوق بشر جهت روشن شدن وضعیت پر ابهام فرزندش طلب استمداد کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بیش از چهار سال بی خبری از وضعیت فرید پژوهی میگوید: “فرید در زمان بازداشت ۲۵ ساله و دانشجوی دانشگاه آزاد مریوان بود. همزمان در مغازه ای موبایل فروشی مشغول به کار بود که در آبان ۹۷ نیروهای امنیتی وی را بازداشت کردند. از آن زمان تاکنون زندان، شهر و مکانی در سراسر کشور باقی نمانده که به آن مراجعه نکرده باشم بلکه خبری از سرنوشت پسرم به دست بیارم اما هیچ فرد و نهادی پاسخگو نبوده و نیست.”

مادر آقای پژوهی در بخش دیگری از صحبت هایش از سازمان های مدافع حقوق بشر طلب استمداد کرده و میگوید: “پیشتر به پلیس آگاهی و دفتر امام جمعه مریوان مراجعه کردیم و آنها به ما گفتند به اتهام امنیتی بازداشت شده است. از سازمان های حقوق بشری میخواهم به ما یاری برسانند تا از وضعیت پسرم مطلع شویم. خواهشمندم صدای فرزندم باشید.”

فرید پژوهی متولد ۱۳۷۳ و اهل شهرستان مریوان، در تاریخ ۸ آبان ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. پیشتر اتهام مطروحه علیه این شهروند “همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام” عنوان شده بود.

هرانا در شهریور ۹۹ در گزارشی به تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت این شهروند پرداخته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...