Translate

۱۴۰۱ دی ۱۱, یکشنبه

مهدی بهمن، نویسنده و نگارگر به اعدام محکوم شد


  مهدی بهمن، نویسنده و نگارگر به اعدام محکوم شد. وی در تاریخ ۲۱ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی بهمن، نویسنده و نگارگر به اعدام محکوم شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای بهمن، حدود یک هفته پیش برگزار و طی مدت زمان کوتاهی حکم اعدام صادر و به او ابلاغ شد؛ این در حالیست که مهدی از دسترسی به وکیل نیز محروم است.»

منبع مطلع با بیان اینکه این شهروند «طی مدت زمان بازداشت از ملاقات با خانواده خود محروم بوده است»، ادامه داد: «خانواده آقای بهمن نگرانند که فرزندشان جهت اخذ اعترافات اجباری تحت ضرب و شتم و آزار قرار گرفته باشد.»

به گفته این منبع، آقای بهمن که بیش از ۲۰ سال در حوزه همزیستی ادیان فعالیت دارد، پیشتر مصاحبه هایی با برخی از شبکه های تلویزیونی از قبیل شبکه سیزده تلویزیون اسراییل را داشته است؛ امری که به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران، در صدور این حکم بی تاثیر نبوده است.

هرانا کماکان جزئیات بیشتر در این رابطه اعم از اتهامات مطروحه علیه آقای بهمن را در دست بررسی دارد.

مهدی بهمن، نویسنده و نگارگر بامداد پنجشنبه ۲۱ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

بخش کوچکی از فعالیت های آقای بهمن، تذهیب کتبی از قبیل تورات، زبور، انجیل و عزرا است. از میان این کتاب ها، کتاب زبور در کتابخانه کنگره امریکا و کتاب عزرا در اسرائیل نگهداری می شود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...