۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

دادگاه تجدیدنظر؛ سروش آل محمد به حبس، شلاق و مجازات تکمیلی محکوم شد


 – شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان سمنان، محکومیت سروش آل محمد، دانشجوی دانشگاه خوارزمی به یک سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و سایر محرومیت های اجتماعی را عینا تایید کرد. او همچنین در بخش دیگری از پرونده خود توسط دادگاه انقلاب سمنان به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت سروش آل محمد، دانشجوی دانشگاه خوارزمی به حبس و شلاق عینا تایید شد.

بر اساس حکمی که اواخر آذرماه امسال توسط شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان سمنان صادر و به وی ابلاغ شده، آقای آل محمد از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی» به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و منع عضویت در گروه‌ ها و دسته‌ جات سیاسی اجتماعی محکوم شده است.

به گفته یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای آل محمد، «حکم صادره جهت اجرا به شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای سمنان ارجاع شده است.»

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سروش آل محمد، در خصوص بخش نخست پرونده، پیشتر در تاریخ ۲۱ آبان ماه امسال با حضور علی رشیدی، وکیل مدافع وی در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سمنان به ریاست قاضی علیرضا ملازاده برگزار شده بود.

وی همچنین در بخش دیگری از پرونده خود توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سمنان به ریاست قاضی رستمی از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

سروش آل محمد، دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه خوارزمی، پیشتر در تاریخ ۴ مهرماه امسال توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در منزل شخصی خود در سمنان بازداشت و سپس به بازداشتگاه اطلاعات سپاه این شهر منتقل شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: «سروش طی دوران بازداشت به ظن ارتباط با خارج کشور مورد بازجویی قرار می گرفت و در سلول انفرادی بسر میبرد.»

منبع مطلع افزود: «در دوران بازجویی اتهامات مطروحه علیه وی اخلال در نظم عمومی، تشکیل جمعیت غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام» عنوان شد. سپس در جلسه بازپرسی، آقای آل احمد از اتهام تشکیل جمعیت غیر قانونی به قصد برهم زدن امنیت کشور تبرئه شد. بازجویان ایجاد یک گروه تلگرامی ۵ نفره را از دلایل طرح این اتهام دانسته بودند!»

وی نهایتا در تاریخ ۱۱ مهرماه، با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر