۱۴۰۱ بهمن ۳, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ الهام مدرسی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد


 یکشنبه ۲ بهمن ماه، الهام مدرسی، شهروند معترض بازداشتی با تودیع قرار وثیقه بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان کچویی کرج آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  یکشنبه ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، الهام مدرسی از زندان کچویی کرج آزاد شد.

آزادی خانم مدرسی، با تودیع قرار وثیقه بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده مدرسی به هرانا گفت: “جلسه رسیدگی به اتهامات الهام در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.”

خانم مدرسی از روز دوشنبه ۱۲ دی ماه، به همراه ۱۴ زن بازداشتی دیگر در زندان کچویی کرج دست به اعتصاب غذا زد.

پیش از این، یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: “برادر و مادر الهام مدرسی جهت پیگیری وضعیت الهام که از زمان اعتصاب از برقراری تماس با خانواده خود نیز محروم شده، به زندان کچویی کرج مراجعه کردند. نیروهای انتظامی در محل به جای پاسخگویی به نگرانی های این خانواده، برادر وی آرمان مدرسی را بازداشت و برای چند ساعت در کلانتری ۱۶ کرج نگهداری کردند.”

الهام مدرسی در تاریخ ۱۱ آبان ماه در منزل شخصی خود واقع در فردیس کرج بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر