۱۴۰۱ دی ۱۱, یکشنبه

سپیده سالاروند به دو سال حبس و مجازات تکمیلی محکوم شد


  سپیده سالاروند، مردم‌شناس، نویسنده و فعال حقوق کودک، توسط دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس، دو سال ممنوعیت خروج از کشور، منع عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی اجتماعی و تهیه تحقیق ۸۰ صفحه ای پیرامون موضوعاتی از علاقه به وطن و مذمت خیانت، محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب تهران سپیده سالاروند را در کنار سایر مجازات ها به حبس محکوم کرد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به تازگی به خانم سالاروند ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم‌ علیه امنیت کشور” به دو سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، منع عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی اجتماعی و تهیه ۸۰ صفحه تحقیق محکوم شده است.

بر اساس حکم صادره خانم سالاروند به تهیه ۸۰ صفحه تحقیق پیرامون موضوع ضرورت وجود امنیت در جوامع بشری، علاقه به وطن و مذمت خیانت با اقتباس از کتاب های “۵۳ سال حکومت پهلوی به روایت دربار”، “نوزده پله الهی به سوی آرامش”، آنچه همه دوست دارند ولی” و “سه دقیقه در قیامت” به صوت دستنویس با ذکر صفحه محکوم شده است و در پایان قاضی اجرای احکام با استکتاب از خانم سالاروند راستی آزمایی خواهد کرد.

این مردم‌شناس، نویسنده و فعال حقوق کودک، اواسط مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

وی نهایتا روز دوشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر