Translate

۱۴۰۱ دی ۱۱, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی داریوش میرشاهی در زندان وکیل آباد مشهد


 داریوش میرشاهی، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در مشهد علیرغم گذشت ۹۷ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان وکیل آباد مشهد در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، داریوش میرشاهی، شهروند ساکن مشهد کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “آقای میرشاهی روز جمعه ۱ مهرماه، در میدان فلسطین مشهد بازداشت و به زندان وکیل آباد مشهد منتقل شد. او در دوران بازجویی برای اعتراف به اتهامات واهی از سوی ماموران امنیتی تحت فشار بوده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است به حدی که یکبار منجر به بیهوشی او در زمان بازجویی شده.”

این منبع مطلع ضمن بیان اینکه خانواده آقای میرشاهی برای عدم اطلاع رسانی از وضعیت فرزندشان تحت فشار نیروهای امنیتی قرار گرفتند، افزود: “پرونده آقای میرشاهی در شعبه ۹۰۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد مورد بررسی قرار گرفته، با این حال از اتهامات انتسابی علیه او اطلاعاتی نداریم همچنین تاریخ برگزاری دادگاه او نیز هنوز مشخص نشده است.”

داریوش میرشاهی، فرزند حمید و شهروند ساکن مشهد است.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...