Translate

۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

با انگیزه ناموسی؛ قتل یک دختر ۱۶ ساله توسط دو تن از اعضای خانواده خود


 – یک دختر ۱۶ ساله در شهرستان خمین با انگیزه ناموسی توسط پدر و دایی خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. متهمان به قتل هم اکنون در بازداشت بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک دختر نوجوان ۱۶ ساله توسط پدر و دایی اش در شهرستان خمین با انگیزه ناموسی به قتل رسید.

روز جاری هادی افراسیابی، فرمانده انتظامی شهرستان خمین با اعلام این خبر گفت: “در ساعت ۱۸:۱۴ روز گذشته با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع درگیری منجر به قتل در یکی از مناطق شهرستان خمین، کارآگاهان پلیس آگاهی در محل وقوع قتل حاضر شدند.”

در این گزارش آمده است: “والدین مقتول از مدتی پیش متوجه ارتباط دخترشان با یک غریبه در فضای مجازی شدند و هنگامی که مقتول متوجه این موضوع شد، تصمیم به ترک خانه می گیرد و مادر مقتول موضوع را با پدر و دایی اش در میان می گذارد. پس از پی بردن آن‌ ها به این موضوع و رخ دادن مشاجره با مقتول، اقدام به ضرب و شتم او کردند و در ادامه نیز به بیمارستان منتقل شد. “

براساس این گزارش، این دختر ۱۶ ساله به دلیل ایست قلبی در بیمارستان جان خود را از دست داده است.

افراسیابی در ادامه افزود: “این متهمان با دستور مقام قضایی بازداشت و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

جنایت‌های ناموسی یا قتل ناموسی به ارتکاب خشونت و اغلب قتل زنان یک خانواده به دست مردان خویشاوند خود گفته می‌شود.

این زنان به علت «ننگین کردن شرافت خانواده خود» مجازات می‌شوند. این ننگ موارد گوناگونی را شامل می‌شود از جمله خودداری از ازدواج اجباری، بازمانده یک تجاوز جنسی بودن، طلاق گرفتن (حتی از یک شوهر ناشایست)، رابطه با جنس مخالف، یا رابطه خارج از ازدواج. برای اینکه فردی قربانی جنایت‌های ناموسی شود، فقط اینکه گمان برده شود او آبروی خانواده را بر باد داده است کافی‌ست.

در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...