۱۴۰۱ بهمن ۶, پنجشنبه

یاشار تبریزی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد


  یاشار تبریزی، فعال مدنی امروز چهارشنبه ۵ بهمن ماه، با پایان محکومیت از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یاشار تبریزی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

آزادی آقای تبریزی با پایان دوران محکومیت صورت گرفته است.

یاشار تبریزی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در منطقه شهریار تهران، همراه با تفتیش محل و ضبط وسایل شخصی، بازداشت شد. وی به دلیل عدم تامین قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی، به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی، در تاریخ ۲۲ تیرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با علی شریف زاده وکیل مدافع آقای تبریزی برگزار شد. او از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یکسال حبس محکوم شد.

او پس انتقال به زندان اوین، در تاریخ ۲۶ مرداد، در اعتراض به ممنوع الملاقات و ممنوع التماس شدن خود، دست به اعتصاب غذا زد.

یاشار تبریزی در پی آتش سوزی و رخدادهای شنبه شب ۲۳ مهرماه امسال در این زندان، به همراه ۴۱ زندانی دیگر از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

آقای تبریزی پیشتر نیز سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است. وی در تاریخ ۱۸ دیماه ۱۴۰۰، با انتشار ویدئویی در شبکه های اجتماعی از حضور خود در محل سرنگونی هواپیمای اوکراینی و ادای احترام به جان باختگان، توسط ماموران پلیس امنیت بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در رباط کریم منتقل شد. او در تاریخ ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ نیز همراه با خانواده برخی از کشته شدگان اعتراضات مردمی و تعدادی از فعالان مدنی در اصفهان بازداشت و یک روز بعد آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر