Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

گزارشی از بازداشت پنج شهروند از جمله چهار دانش آموز/ تداوم بازداشت تنی دیگر


  طی روزهای اخیر، پنج شهروند از جمله چهار دانش آموز به نام های سروه پور محمدی، حمیدرضا محمدی، محمدرضا کاظمی، حسین طاهر آبادی و بهنام رحیمی، توسط نیروهای امنیتی در شهرهای سنندج و کرج بازداشت شدند. همچنین علیرضا رئیسی، علیرغم گذشت ۶۵ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، روز سه شنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱، چهار دانش آموز دبیرستان “امام خمینی” در کرج، توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شدند.

هویت این افراد “حمیدرضا محمدی، محمدرضا کاظمی، حسین طاهر آبادی و بهنام رحیمی، دانش آموزان مقطع دبیرستان ” عنوان شده است.

در این گزارش آمده است؛ علیرغم گذشت پنج روز از زمان بازداشت این دانش آموزان، از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه آنها اطلاعی حاصل نشده است.

بنابر خبری دیگر، روز یکشنبه ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شد.

خبرگزاری کردپا هویت این شهروند را “سروه پور محمدی، فعال مدنی و عضو هیأت مدیره انجمن فرهنگی – اجتماعی نوژین” گزارش کرده است.

از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

علاوه بر این، به گزارش حال وش، علیرضا رئیسی، دانشجوی دانشگاه آزاد چابهار، علیرغم گذشت ۶۵ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۹ زندان زاهدان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر میبرد.

در این گزارش آمده است؛ حدود یک ماه پیش جلسه رسیدگی به اتهامات آقای رئیسی برگزار شده و او از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به دفاع از خود پرداخته است.

گفتنی میشود، این دانشجوی بازداشتی “در سرما و بدون امکانات گرمایشی تحت آزار و اذیت قرار گرفته است”.

علیرضا رئیسی، ۲۳ ساله، دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد چابهار و اهل شهرستان سرباز، پیشتر در تاریخ چهارم آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان چابهار بازداشت و سپس به زندان زاهدان منتقل شده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...