۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

فقدان ایمنی کار؛ مرگ ۵ کارگر از جمله ۳ معدنچی


 در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، ۵ کارگر از جمله ۳ کارگر معدن در شهرهای اردکان، بوئین زهرا و محلات طی حوادثی جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، سه کارگر معدن در اردکان طی حادثه ای جان باختند.

مدیرکل اورژانس استان یزد در تشریح این حادثه گفت: “این حادثه در اثر سوختن یک کانکس در معدن فاطمیه رخ داد”.

احمد دهقان با اشاره به اینکه این معدن در محور اردکان – چوپانان و بعد از میدان توت قرار دارد، اظهار داشت: “بلافاصله پس از اعلام گزارش این حادثه، نیروهای اورژانس در قالب دو آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. متاسفانه در این حادثه سه نفر از نیروهای معدن که در محل حضور داشتند، جان‌ باختند”.

مرگ یک کارگر در بوئین زهرا

به گزارش خبرگزاری ایلنا، یک کارگر ۲۶ ساله در بوئین زهرا به علت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوئین زهرا در مورد جرئیات این حادثه گفت: “مقارن ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حادثه کاری منجر به فوت، بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل اعزام شدند”.

وجیه الله عبدی در ادامه اظهار داشت: “پس از حضور مأموران و در بررسی محل مشخص شد، جوانی ۲۶ ساله حین انجام کار دچار حادثه شده که متأسفانه براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخته است و حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است”.

مرگ یک کارگر در محلات

به گزارش تابناک، یک کارگر ۵۰ ساله در شهرستان محلات، هنگام سیمان کاری یک ساختمان مسکونی بر اثر سقوط از ارتفاع جان باخت.

فرمانده انتظامی محلات در مورد جزئیات این حادثه اظهار داشت: “در ساعت ۱۱:۰۶ روز گذشته، خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه منجر به فوت در یک ساختمان ۴ طبقه در یکی از محله‌های مسکونی، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان به محل حادثه اعزام شدند”.

رضا جنتی در ادامه افزود: “با حضور مأموران پلیس و نیرو‌های اورژانس مشخص شد که یک مرد ۵۰ ساله در هنگام کار در این ساختمان مسکونی، بر اثر سقوط ناگهانی از ارتفاع، مجروح و در دم فوت شده است”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر