۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی مجید عصام و سید علی حسینی در زندان لاکان رشت


  مجید عصام، شهروند اهل رودسر و سید علی حسینی، دانشجوی دانشگاه گیلان علیرغم گذشت بیش از ۳ ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان لاکان رشت در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند. آقای عصام اواخر شهریور و آقای حسینی اوایل مهرماه در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید عصام و سید علی حسینی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری کماکان در زندان لاکان رشت در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

اتهام مطروحه علیه آقای عصام “اغوا و تحریک مردم به قصد بر هم زدن امنیت کشور” از طریق آتش زدن بنر و تخریب شیشه شهرداری عنوان شده است. همچنین سید علی حسینی به “همکاری با دولت متخاصم” متهم شده و علیرغم تعیین قرار وثیقه دو میلیون تومانی جهت آزادی موقت کماکان در بازداشت بسر میبرد.

همچنین، سید علی حسینی دانشجوی مدیریت بازرگانی دانشگاه گیلان در رشت، روز چهارشنبه ۶ مهر پس از خروج از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت  و سپس به زندان لاکان رشت منتقل شد.

هرانا پیشتر در گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی وی پرداخته بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر