۱۴۰۱ بهمن ۳, دوشنبه

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۹ کارگر در شهرهای مختلف


  در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، ۹ کارگر در شهرهای مهریز، پاوه، مشهد، بندر عباس، نظرآباد و کرج دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۵ کارگر از جمله ۳ کارگر شهرداری جان خود را از دست داده و ۴ کارگر دیگر مصدوم شدند. همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از مرگ و مصدومیت ۵۳۳ کارگر در این استان طی ۹ ماه گذشته خبر داد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، سه کارگر مرغداری در حاشیه شهر مهریز یزد بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند.

بر اساس اعلام احمد مختاری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهریز یزد: “این سه نفر با اقدام به موقع گروهای امداد نجات به بیمارستان فاطمه الزهرا مهریز انتقال داده شدند”.

مرگ یک کارگر شهرداری در پاوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک کارگر خدمات شهری شهر پاوه صبح امروز به علت سقوط از ماشین حمل زباله جان خود را از دست داد.

پرویز باباجانی مسئول خدمات شهری شهرداری پاوه گفت: “این کارگر خدمات شهری شهرداری که ۵۰ سال سن داشت صبح امروز به علت سقوط از ماشین جمع آوری زباله جان خود را از دست داد”.

به گزارش همشهری، طی روهای اخیر دو پاکبان در مشهد و بندر عباس طی حوادثی جان خود را از دست دادند.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد از مرگ یک کارگر شهرداری در مشهد خبر داد.

علی نجفی، در این خصوص افزود: “شب جمعه ۳۰ دیماه، در زیرگذر مصلی همکاران من با رعایت نکات ایمنی و حضور ۳ نفر پرچم‌ زن در حال انجام وظایف خود بودند که یک دستگاه خودرو پراید با سرعت غیرمجاز ابتدا با علائم هشداردهنده اولیه برخورد می‌کند، ۲ نفر پرچم زن اولیه خودشان را خطر نجات می‌دهند اما خودرو با نفر سوم برخورد می‌کند و متاسفانه ایشان بر اثر شدت جراحات فوت می‌کند”.

از سوی دیگر رئیس پلیس راهور استان هرمزگان گفت: “در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف مقارن ساعت ۰۳:۴۶ بامداد روز یکشنبه ۲ بهمن، در آدرس میدان فرودگاه (پایگاه هوایی) بندرعباس بلافاصله مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی به محل مورد نظر اعزام شدند”.

او با بیان اینکه با حضور پلیس در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یک دستگاه سواری پژو به دلیل عدم توجه راننده به جلو با با یک نفر عابر پیاده از پرسنل شیفت شب شهرداری برخورد کرده است، افزود: “متأسفانه این کارگر بر اثر این سانحه و شدت جراحات در محل جان باخت”.

مصدومیت یک کارگر در نظرآباد

به گزارش همشهری، بر اثر انفجار ناشی از نشت گاز در یک واحد تجاری فروش تجهیزات آتش نشانی و لوازم ایمنی، در محله مصطفی آباد شهر نظرآباد یک نفر مصدوم شد.

محسن عبدی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری نظرآباد در این خصوص گفت: “ساعت ۱۷ عصر روز یکشنبه دوم بهمن یک مورد انفجار گاز در محله مصطفی آباد شهر نظرآباد گزارش شد که سریعا دو واحد عملیاتی به محل اعزام شدند”.

این مقام مسؤول اضافه کرد: “در این حادثه مالک واحد تجاری که حدود یک مرد ۳۵ ساله بود به علت انفجار ناشی از نشت گاز دچار مصدومیت و سوختگی شده بود که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام حسن مجتبی شهر نظرآباد منتقل شد”.

مرگ یک کارگر در کرج

به گزارش رکنا، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: “یک کارگر تبعه کشور افغانستان براثر سقوط در چاه جان باخت”.

مهدی سمیعی گفت: “ساعت ۱۷ عصر روز شنبه ۱ بهمن، سقوط یک کارگر در یک چاه خشک شده آب واقع در زعفرانیه سهیلیه چهارباغ به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گزارش شد”.

وی با بیان این که این چاه حدود ۷۰ متر عمق داشته است، افزود: “سه نیروی آتش‌نشانی به همراه یک دستگاه خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند اما متاسفانه فرد سقوط کرده جان باخته بود و پیکر او توسط آتش‌نشانان از عمق چاه خارج شد”.

مرگ یک کارگر مقنی در کرج

به گزارش رکنا، در عملیات حفر چاه در منزلی مسکونی واقع در منطقه اغلان تپه چهارباغ کرج یک کارگر مقنی که به همراه همکار خود مشغول حفر چاه بود، بر اثر ریزش دیواره چاه زیر خروارها خاک مدفون شد.

بر اساس اعلام فرمانده انتظامی چهارباغ: “سست بودن خاک و فرو نشستن آن هنگام حفر چاه باعث ریزش دیواره چاه شده بود که با تلاش ماموران آتش‌نشانی کارگر چاه‌کن ۲۷ساله از زیر خاک بیرون کشیده شد”.

مرگ و مصدومیت ۵۳۳ کارگر در استان کرمانشاه طی ۹ ماه گذشته

به گزارش ایلنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تعداد فوت‌های ناشی از حوادث کار را طی ۹ ماه سپری شده ۲۳ نفر عنوان کرد و گفت: “این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ نفر کاهش داشته است”.

سلیم خانی همچنین تعداد مصدومان ناشی از حوادث کار را ۵۱۰ نفر عنوان کرد و گفت: “از این تعداد ۴۹۹ نفر مرد و ۱۱ نفر نیز زن بوده اند”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر