۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ بازداشت پنج شهروند از جمله ۳ نوجوان در شهرهای مختلف


  طی روزهای اخیر، ۵ شهروند از جمله ۳ نوجوان به نام های ادریس بدیعی، اکبر درویشی، بسم الله براهویی، اسماعیل سرگلزایی و ابراهیم سرگلزایی توسط نیروهای امنیتی در شهرهای جوانرود، دهلران و زاهدان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، روز شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱، دو شهروند در شهرهای جوانرود و دهلران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

 هویت این شهروندان “ادریس بدیعی، شهروند ساکن جوانرود و اکبر درویشی، ۳۷ ساله و اهل دهلران” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش اکبر درویشی، پیشتر نیز در رابطه با اعتراضات سراسری آبان ۹۸ نسابقه بازداشت داشته است.

افزون بر این، ۳ نوجوان روز جمعه ۹ دیماه، توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شدند.

حال وش هویت این نوجوانان را “بسم الله براهویی، ۱۷ ساله، اسماعیل سرگلزایی، ۱۶ ساله و ابراهیم سرگلزایی، ۱۶ ساله” عنوان کرده است.

در این گزارش به گفته یک منبع مطلع آمده است: “بازداشت این نوجوانان، پس از اتمام نماز جمعه و در حال برگشت به منزل خود توسط نیروهای لباس شخصی صورت گرفته است.”

تاکنون از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر