Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲, یکشنبه

زندان کچویی کرج؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نیلوفر شاکری


 نیلوفر شاکری، شهروند معترض بازداشتی، علیرغم گذشت بیش از ۴ ماه از زمان دستگیری، کماکان در زندان کچویی کرج در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیلوفر شاکری، شهروند معترض بازداشتی، کماکان در زندان کچویی کرج در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

مادر خانم شاکری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اظهار داشت: “بعد از حدود ۵ ماه که فرزندم در زندان می باشد، همچنان بلاتکلیف مانده ایم، نه حکمی ابلاغ میشود، نه وکیلی میتوانیم بگیریم و نه جوابی به ما میدهند.”

نیلوفر شاکری پیشتر در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شده بود.

وی چندی پیش به همراه ۱۴ زن بازداشتی دیگر در زندان کچویی کرج، در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذا زد.

اعتصاب این افراد در اعتراض به بلاتکلیفی و بازداشت طولانی مدت، وضعیت نامناسب بهداشتی زندان و شیوع بیماری هایی از قبیل قارچ پوستی، عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی بازداشت شدگان و محرومیت از درمان آنها، تراکم بیش از حد ساکنین بند زنان، محرومیت از حق دسترسی به وکیل و همچنین صدور احکام ناعادلانه برای برخی از آنها، صورت گرفت.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه خانم شاکری، اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...