۱۴۰۱ بهمن ۶, پنجشنبه

تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت سینا کاکی در زندان دیزل آباد کرمانشاه


  سینا کاکی، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری، کماکان در زندان دیزل آباد کرمانشاه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سینا کاکی همچنان در بازداشت بسر میبرد.

یک منبع مطلع درباره آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: “جلسه رسیدگی به اتهامات آقای کاکی، در شعبه چهار دادگاه انقلاب و شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری کرمانشاه برگزار شده و او از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام” و “اخلال در نظم عمومی”، به دفاع از خود پرداخته است.”

لازم به ذکر است؛ وی از دسترسی به وکیل نیز محروم مانده است.

سینا کاکی، ۲۴ ساله پیشتر در تاریخ ۳۰ آبان ماه در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و نهایتا در تاریخ ۵ آذرماه با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

وی مجددا در تاریخ ۶ دی ماه توسط نیروهای امنیتی در کرمانشاه بازداشت و به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر