Translate

۱۴۰۱ دی ۱۱, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علی کریمپور در زندان عادل آباد شیراز


  علی کریمپور، شهروند ساکن شیراز علیرغم گذشت ۱۷ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی کریمپور، شهروند ساکن شیراز کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

فروغ کریمپور خواهر این شهروند بازداشتی در صفحه شخصی خود عنوان کرده که بازداشت این شهروند مورخ ۱۹ آذرماه در زمانی که برای پیگیری فک پلمب مغازه اش به اداره اماکن مراجعه کرده، صورت گرفته است.

به گفته خانم کریمپور، علی کریمپور پس از دو هفته بازداشت در بازداشتگاه سروش شیراز به زندان عادل آباد منتقل شد. علاوه براین، علیرغم پیگیری های خانواده و وکیل وی تاکنون از روند پرونده، اتهامات انتسابی او اطلاعی به دست نیامده است.

پیشتر محل کسب این شهروند به دلیل تعطیل بودن در روزهای اعتصابات سراسری پلمب شده بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...