۱۴۰۱ بهمن ۵, چهارشنبه

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در شهرهای مختلف


  در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، ۶ کارگر در شهرهای زرند، فریمان، بابل، اصفهان، ملایر و فردیس دچار حادثه شدند. طی این حوادث ۲ کارگر از جمله یک پاکبان جان خود را از دست دادند و ۴ کارگر دیگر مصدوم شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک پاکبان در زرند در حین کار به دلیل تصادف با خودرور جان خود را از دست داد.

رییس راهنمایی و رانندگی شهرستان زرند در این خصوص گفت: “صبح امروز سه شنبه ۴ بهمن ماه یکی از کارگران خدماتی شاغل در شهرداری زرند حین کار در خیابان امام خمینی روبروی شهدای محراب این شهر بر اثر حادثه برخورد با خودرو سواری دچار حادثه و جراحت شدید شد. این پاکبان حدود ۴۰ ساله بر اثر شدت ضربه وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.”

مرگ یک کارگر در فریمان

به گزارش ایلنا، یک کارگر حین تعمیر یک دستگاه جرثقیل در محل انبار گمرک فریمان در اثر حادثه کار، جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش، یک کارگر حدود ۲۴ساله حین کار تعمیر یک دستگاه جرثقیل در محل انبارهای عمومی گمرک فریمان واقع در ایستگاه راه‌آهن شهید مطهری در منطقه «سنگ بست» بر اثر گیر افتادن بین سیم‌های بوکسل دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

مصدومیت یک کارگر در بابل

به گزارش رکنا، یک مرد ۶۵ ساله به علت انفجار کپسول گاز در بابل دچار سوختگی شد.

روابط عمومی اورژانس بابل در این خصوص گفت: “این حادثه که بر اثر انفجار کپسول گاز در مغازه تاسیساتی گاز رخ داده بود متاسفانه یک مرد ۶۵ ساله دچار سوختگی شد.”

مصدومیت یک کارگر در اصفهان

به گزارش ایلنا، یک کارگر نقاش حین کار در یکی از واحدهای مسکونی شهر اصفهان بر اثر حادثه انفجار دچار مصدومیت شد.

براساس این گزارش، این حادثه در پی انفجار ناشی از تجمع بخارهای بنزین و تینر که در ساخت رنگ استفاده می‌شوند اتفاق افتاد و این کارگر پس از مصدومیت به بیمارستان منتقل شده است.

مصدومیت یک خدمتگزار مدرسه در ملایر

به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهری ملایر از انفجار گاز شهری در نمازخانه یکی از مدارس ملایر و سوختگی خدمتگزار مدرسه خبر داد.

محمودرضا ملکی در تشریح این این اتفاق افزود: “این حادثه امروز سه شنبه ۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، در نمازخانه یکی از مدارس ملایر بر اثر نشت گاز شهری روی داد.”

مصدومیت یک کارگر در فردیس

به گزارش پایگاه خبری مدیریت شهری فردیس، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس از مصدومیت یک کارگر ساختمانی در حین کار خبر داد.

وی در این خصوص گفت: “یک کارگر ساختمانی تبعه کشور افغانستان ۲۱ ساله در حین کار به داخل چاه به عمق ۴ متر سقوط کرد. نیروهای نجات آتش نشانی فورا اقدام به تثبیت فرد کردند و سپس مصدوم را از چاه خارج و تحویل عوامل اورژانس دادند. وی از ناحیه هر دو پا آسیب دیده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر