۱۴۰۱ بهمن ۵, چهارشنبه

اعتراضات سراسری؛ اشراق نجف‌ آبادی به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شد


  اشراق نجف‌ آبادی، شهروند ساکن شیراز و عضو سابق تیم ملی دوچرخه‌ سواری کوهستان ایران از زندان عادل آباد شیراز به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد. وی روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه در ارتباط با اعتراضات سرارسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اشراق نجف‌ آبادی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در شیراز، به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر منتقل شد.

عرفان نجف آبادی، برادر این شهروند بازداشتی عنوان کرد: از اداره اطلاعات تماس گرفتند و گفتند که اشراق نجف آبادی مدتی باید در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک۱۰۰ محبوس باشد.

اشراق نجف‌ آبادی، روز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی پس از بازداشت مدتی در یکی از بازداشتگاه های سپاه نگهداری و سپس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

چندی پیش تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران ویدیویی از اعترافات اجباری ۵ ورزشکار ساکن شیراز منتشر کرد.

تسنیم تنها اسامی کوچک این افراد را منتشر کرد، اما با توجه تشابه این پنج اسم با بازداشت شدگان شیراز به نظر میرسید که یکی از این شهروندان، اشراق نجف‌ آبادی باشد.

در اعترافات اجباری این شهروندان که مشخص نیست تحت چه شرایطی ضبط شده است، ادعا شده که آنها متهمان یک “بمب گذاری ناموفق” در شیراز هستند.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر