۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

وزارت اطلاعات از دو بازداشت گروهی جداگانه خبر داد

 


 وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه هایی بدون ذکر جزییات از دو بازداشت گروهی جداگانه در استان‌های مختلف کشور تحت عناوینی همچون “حمایت از یک گروه تروریستی” و “قصد انجام اقدامات خرابکارانه” خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از تسنیم، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با انتشار بیانیه ای از بازداشت شماری از شهروندان در استان های مختلف کشور خبر داد.

در بیانیه مذکور آمده است که این افراد به “تأمین مالی و تجهیزات تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین” متهم شدند که ۶ نفر در این خصوص در چند استان کشور بازداشت، ۱۰ نفر احضار و تعدادی دیگر تحت تعقیب قرار گرفتند.

وزارت اطلاعات در بخشی از این بیانیه با ذکر هویت یک شهروند به نام “علی محمد دولتی، فرزند غلامحسین”، وی را از “عناصر مهم” این گروه عنوان کرد.

بر اساس جزییات ذکر شده در این بیانیه احتمال میرود یکی از بازداشت شدگان میریوسف یونسی پدر علی یونسی، دانشجوی محبوس در زندان اوین باشد که هرانا روز چهارشنبه ۷ دی ماه در گزارشی از بازداشت این شهروند در شاهرود خبر داد.

در ادبیات حکومت ایران “نفاق” به سازمان مجاهدین خلق، از گروههای اپوزیسیون ایران اطلاق می‌شود.

همزمان وزارت اطلاعات در بیانیه ای دیگر از دستگیری شماری از شهروندان در شهرستان گرمسار خبر داد.

در این بیانیه که توسط خبرگزاری مهر منتشر شده، علت بازداشت این شهروندان “قصد انجام اقدامات خرابکارانه و ضدامنیتی و ایجاد آشوب” عنوان شده است.

در این گزارش به تعداد و هویت این شهروندان اشاره نشده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر