Translate

۱۴۰۱ دی ۲۹, پنجشنبه

شرح جزئیات پرونده فائزه هاشمی از زبان سخنگوی قوه قضاییه


 سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری امروز با بیان اینکه فائزه هاشمی رفسنجانی با دو پرونده محکومیت مواجه است، اظهار داشت که او در پرونده نخست به ۱۵ ماه حبس تعزیری و در پرونده دوم به ۳۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. به گفته ستایشی، خانم هاشمی رفسنجانی هم اکنون در حال گذراندن محکومیت حبس از بابت پرونده نخست است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه جزئیات تازه ای درباره پرونده فائزه هاشمی رفسنجانی ارائه داد.

مسعود ستایشی با بیان اینکه در حال حاضر خانم هاشمی رفسنجانی با دو پرونده محکومیت مواجه است، گفت: “اتهام وارده بر وی در یکی از آن پرونده‌ ها فعالیت تبلیغی علیه نظام و اتهام پرونده دیگر توهین به مقدسات است.”

ستایشی افزود: “متهم در پرونده نخست به ۱۵ ماه حبس تعزیری و در پرونده دوم به ۳۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.”

به گفته وی، “خانم هاشمی در حال حاضر در حال گذراندن محکومیت مجازات نخست است.”

پیش از این، ندا شمس، وکیل مدافع فائزه هاشمی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اظهار داشت: «پیرو بازداشت سرکار خانم فائزه هاشمی، پرونده آخر ایشان با اتهامات اعلامی به پنج سال حبس در مرحله بدوی محکوم شدند. اظهار نظر در خصوص آن با توجه به اینکه رای حاضر قطعیت نداشته صحیح نمیباشد. موکل همچنان در زندان و پرونده های دیگری بر علیه ایشان مطرح است.»

فائزه هاشمی رفسنجانی در تاریخ  ۵ مهر، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران در گزارشی دلیل بازداشت خانم هاشمی را شرکت در اعتراضات سراسری عنوان کرد.

فائزه هاشمی رفسنجانی، نماینده سابق مجلس و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی، پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت توسط مراجع قضایی را داشته است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. در این رابطه بیشتر بخوانید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...