۱۴۰۱ بهمن ۲, یکشنبه

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت امیراحمد منظمی در تهران


 – امیر احمد منظمی، علیرغم گذشت ۲۶ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از سرنوشت آقای منظمی، منجر به افزایش نگرانی خانواده وی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر احمد منظمی کماکان در بازداشت به سر میبرد.

این فعال دانشجویی سابق اهل خرم آباد و ساکن تهران، علیرغم گذشت ۲۶ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت به سر میبرد. وی پیشتر در تاریخ ۵ دی ماه، در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده در خصوصیت وضعیت وی به هرانا گفت: “آقای منظمی از زمان بازداشت تاکنون، تنها یکبار قادر به برقراری تماس تلفنی کوتاه با خانواده شده و در این تماس از وضعیت سلامت خود خبر داده و از محل نگهداری خود، ابراز بی اطلاعی کرده است.”

بازداشت این شهروند، در منزل شخصی اش همراه با تفتیش منزل توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

 امیر احمد منظمی پیشتر از بابت فعالیت های خود، سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند بازداشتی، اطلاعی حاصل نشده است.

 

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر