Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ پیمان سالم به سه سال حبس محکوم شد


  پیمان سالم، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پیمان سالم، شهروند معترض بازداشتی به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادر و به آقای سالم ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل سه سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی، محکوم شده است.

بر اساس حکم صادره، آقای سالم به ضبط تلفن همراه نیز محکوم شده است.

شرکت در اعتراضات مردمی بلوار کشاورز تهران در تاریخ های ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه و همچنین انتشار مطالبی در رابطه با اعتراضات سراسری توسط متهم در فضای مجازی، از مواردی است که قاضی عموزاد با استناد به آنها، آقای سالم را به حبس محکوم کرده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات پیمان سالم، روز شنبه ۱۰ دی ماه برگزار شده بود.

آقای سالم در تاریخ ۱۷ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۱۵ آبان ماه، به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...