Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

با پایان مرخصی؛ حسین بیات به زندان اوین بازگشت


  – حسین بیات، وکیل دادگستری یکشنبه نهم بهمن ماه، با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز،  یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱، حسین بیات، وکیل دادگستری به زندان اوین بازگشت.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: درخواست آعاده دادرسی آقای بیات در شعبه نهم دیوان عالی کشور پذیرفته شده و بر همین این اساس، وی می‌ بایست مطالبق قانون تا تعیین تکلیف پرونده در شعبه هم عرض، به صورت موقت آزاد می ماند؛ اما آقای بیات امروز پس از پایان ایام مرخصی جهت تحمل ادامه حبس به زندان اوین بازگشت.

به گفته وی، شعبه نهم دیوان عالی کشور به صراحت بیان داشته که آقای بیات به عنوان استاد دانشگاه و متخصص حقوق عمومی در نگارش مقالات فاقد سوء نیت بوده و جرم نبودن اتهام انتسابی به وی را محرز دانسته است.

حسین بیات پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “توهین به مقدسات” به تحمل چهار ماه حبس، بابت اتهام ” تشویش اذهان عمومی” به شانزده ماه حبس و همچنین از بابت مجازات های تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و روزانه چهار ساعت پاکبانی در پارک‌ ها و مراتع جنگلی به مدت سه ماه محکوم شد. حکم صادره توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

حسین بیات پیلان کرکی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...