۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

مژگان کاوسی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد


  روز سه شنبه ۱۳ دی ماه، مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، با تودیع قرار وثیقه از زندان قائم شهر آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، مژگان کاوسی، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، آزاد شد.

عثمان مزین، وکیل مژگان کاوسی، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود عنوان کرد که آزادی خانم کاوسی با تودیع قرار وثیقه سه میلیارد تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

این زندانی سیاسی سابق، پیشتر از اتهام “افساد فی الارض” تبرئه و توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۸ ماه، “توهین به رهبری” ۱۸ ماه و “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۳۹ ماه حبس محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۳ سال و سه ماه حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص این شهروند قابل اجرا است.

مژگان کاوسی روز سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب ساری با حضور عثمان مزین و مازیار طاطایی، وکلای مدافع وی محاکمه شده بود.

مژگان کاوسی، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در نوشهر بازداشت  و با پایان مراحل بازجویی در تاریخ ۵ آبان ماه به زندان تنکابن منتقل شد. او نهایتا روز جمعه ۲۵ آذرماه به زندان قائمشهر انتقال یافت.

خانم کاوسی پیشتر نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در جریان اعتراضات آبان ۹۸ بازداشت و به تحمل حبس محکوم شد. او نهایتا در دی ماه سال گذشته پس از تحمل ۲۰ ماه حبس از زندان کچوئی کرج آزاد شده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر