۱۴۰۱ دی ۱۶, جمعه

سهند نورمحمدزاده به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد


 سهند نورمحمدزاده، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران، روز سه شنبه ۱۳ دی ماه، از زندان تهران بزرگ به قرنطینه زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، روز سه شنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۱، سهند نورمحمدزاده به زندان رجایی شهر منتقل شد.

بر اساس این گزارش، انتقال آقای نورمحمدزاده به دستور قاضی شعبه ۲۳ امنیت و “برای جلوگیری از احتمال تجمع در مقابل درب زندان تهران بزرگ”، صورت گرفته است.

وی اکنون در قرنطینه زندان رجایی شهر بسر میبرد.

پیشتر حکم اعدام سهند نورمحمدزاده، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در تهران، پس از پذیرش فرجام خواهی توسط دیوان عالی کشور نقض و پرونده وی برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شده بود.

سهند نور محمدزاده، فرزند جعفر و متولد ۱۳۷۵، در تاریخ ۱۶ آبان‌ماه، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام “محاربه از طریق تخریب و ایجاد حریق در وسایل عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت کشور و مقابله با حکومت اسلامی، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات” محاکمه شد.

در تاریخ ۱۲ آذرماه، حامد احمدی، وکیل مدافع تسخیری آقای نورمحمدزاده، صدور حکم اعداماز بابت اتهام «محاربه» برای او را تایید کرده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر