۱۴۰۱ بهمن ۵, چهارشنبه

گزارشی از آخرین وضعیت روزبه پیری در زندان تبریز


  روزبه پیری، فعال ترک (آذربایجانی) دوران محکومیت خود را در بند ۱۲ زندان تبریز سپری می کند. وی علیرغم حال نامساعد جسمی، از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روزبه پیری، فعال ترک (آذربایجانی) دوران محکومیت خود را در بند ۱۲ زندان تبریز سپری می کند.

یک منبع مطلع درباره آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: ” آقای پیری که از بیماری حاد و مزمن کرون معده رنج میبرد، همچنان از دریافت خدمات درمانی مناسب و اعزام به مرخصی پزشکی محروم است. این در حالیست که وی باید تحت آزمایشات مکرر و نظارت پزشک قرار گرفته و از رژیم غذایی متناسب برخوردار شود.”

لازم به ذکر است، آقای پیری، طی ماه های گذشته نیز دچار تشدید وخامت بیماری کرون معده شده و علیرغم تاکید بهداری مبنی بر الزام در اعزام این زندانی به مراکز درمانی خارج از زندان، مسئولان زندان مرکزی تبریز با این امر مخالفت کردند.

در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰، هرانا طی گزارشی از بازداشت جهت اجرای حکم حبس آقای پیری خبر داده بود. بازداشت آقای پیری با حضور ۱۵ نیروی امنیتی در منزل پدری او صورت گرفت.

روزبه پیری پیشتر توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی فتح نژاد از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام عضویت در گروه های مخالف نظام به ۵ سال حبس محکوم شده بود.این حکم اخیرا توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی به ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری کاهش یافت. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۳ سال زندان برای وی قابل اجرا است.

آقای پیری در تاریخ ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و پس از مدتی به زندان تبریز منتقل شد. وی روز چهارشنبه ۷ مهرماه، با تودیع قرار وثیقه، از زندان تبریز آزاد شد.

روزبه پیری پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر