Translate

۱۴۰۱ دی ۱۱, یکشنبه

اعتراضات سراسری؛ سمانه و مهدی دادگر به حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شدند


  سمانه و مهدی دادگر، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری توسط دادگاه انقلاب و کیفری دو ابهر، مجموعا به ۶ سال و ۱۱ ماه حبس محکوم شدند. همچنین خانم دادگر به تحمل ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده و محکومیت ۵ ساله اش به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سمانه و مهدی دادگر به حبس و شلاق محکوم شدند.

سمانه دادگر توسط دادگاه انقلاب ابهر از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد. وی در بخش دیگر پرونده خود توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ابهر به ریاست قاضی محمدی، به ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از چهار ماه حبس محکوم شد. همچنین مهدی دادگر توسط دادگاه از بابت اتهام “اهانت به بنیانگذار و رهبر جمهوری اسلامی” به ۱۵ ماه و به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۸ ماه حبس محکوم شد.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ ماه حبس به عنوان مجازات اشد در خصوص آقای دادگر قابل اجرا خواهد بود.

آقای دادگر در بخش دیگر پرونده خود از بابت اتهام  “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” در انتظار صدور حکم است.

سمانه و مهدی دادگر شهروندان ساکن هیدج زنجان، در تاریخ ۳۱شهریورماه در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به ترتیب به زندان صفرآباد زنجان و زندان ابهر منتقل شدند.آنان مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...