Translate

۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ دو دانشجو مجموعا به ۶ سال حبس محکوم شدند


 – علیرضا غمگسار، دانشجوی دانشگاه کاشان توسط دادگاه انقلاب به دو سال حبس محکوم شد. بنا بر خبری دیگر، البرز عادی، دانشجوی دانشگاه آزاد نجف‌ آباد نیز به ۴ سال حبس محکوم شده است. آنها پیشتر در جریان اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا غمگسار به حبس محکوم شد.

بر اساس مطلبی که برادر آقای غمگسار در صفحه شخصی خود منتشر کرده است، وی توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهام “اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم علیه امنیت ملی”، به دو سال حبس تعزیری محکوم شده است.

علیرضا غمگسار، دانشجوی رشته باستان‌ شناسی دانشگاه کاشان در تاریخ ۲۹ شهریور ماه، در جریان اعتراضات سراسری در رشت بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه بطور موقت آزاد شد.

همچنین البرز عادی، دانش‌ آموخته دانشگاه هنر اصفهان و دانشجوی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد نجف‌ آباد توسط دادگاه به دو سال حبس تعزیری و دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

آقای عادی در تاریخ  ۹ آبان‌، در لنگرود بازداشت و روز  شنبه ۱۰ دی  با تودیع قرار وثیقه‌ ۳۰۰ میلیون تومانی به شیوه موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. وی پیشتر در تاریخ ۱۱ مهر ماه، در نجف‌ آباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به قید وثیقه آزاد شده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...