Translate

۱۴۰۱ دی ۱۵, پنجشنبه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت ۱۱ شهروند در شهرهای مختلف


  عباس رحیمی، حسین میرزایی، امیرسالار مستجیر رحمانی، محمدعلی مقدم‌پور، ملیحه حبیبی، مسعود بهبودی، فاطمه حربی، محمود تورنگ، علی سیاری، سیدمحمد مرعشی و رضا مجتبوی در تاریخ های مختلف در جریان اعتراضات سراسری در شهرهای خمین، شهریار، بندر انزلی، تهران، کرج، دهدشت و گناباد توسط نیروهای امنیتی دستگیر و کماکان در بازداشت به سر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۱۱ شهروند دستگیر شده در جریان اعتراضات سراسری کماکان در بازداشت بسر میبرند.

هویت این شهروندان عباس رحیمی، پزشک متخصص پاتولوژی در خمین، حسین میرزایی در شهریار، امیرسالار مستجیر رحمانی در بندر انزلی، محمدعلی مقدم‌پور، علی سیاری، ملیحه حبیبی، از اعضای کادر درمان مسیح دانشوری و همسرش مسعود بهبودی در تهران، فاطمه حربی و سیدمحمد مرعشی در کرج، محمود تورنگدر در دهدشت و رضا مجتبوی در گناباد توسط هرانا احراز شده است.

علی سیاری در تاریخ ۲۸ شهریور، فاطمه حربی در تاریخ ۲۰ مهر، سیدمحمد مرعشی در تاریخ ۲۳ مهر،‌ محمدعلی مقدم‌پور در تاریخ ۲۷ مهر، رضا مجتبوی در تاریخ ۵ آذر، حسین میرزایی در تاریخ ۱۴ آذر، ملیحه حبیبی در تاریخ ۲۹ آذر، مسعود بهبودی در تاریخ ۱ دی، محمود تورنگدر در تاریخ ۵ دی و امیرسالار مستجیر رحمانی در تاریخ ۹ دی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

از میان این شهروندان علی سیاری و محمدعلی مقدم‌پور در زندان تهران بزرگ، ملیحه حبیبی و مسعود بهبودی در زندان اوین، فاطمه حربی در زندان کچویی و سیدمحمد مرعشی در ندامتگاه مرکزی کرج بسر میبرند و از محل نگهداری دیگر شهروندان بازداشتی اطلاعی در دست نیست.

یک منبع مطلع در خصوص حسین میرزایی به هرانا گفت: “این شهروند پس از بازداشت هیچ تماسی با خانواده خود نداشته است”.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...