Translate

۱۴۰۱ بهمن ۶, پنجشنبه

فقدان ایمنی کار؛ مصدومیت ۵ کارگر در شهرهای مختلف


 در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار، پنج کارگر از جمله یک سیمبان در کرمانشاه و تهران طی حوادثی مصدوم شدند. همچنین به گفته مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، طی ۹ ماه امسال ۳۷ کارگر در این استان طی حوادثی جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یک سیمبان شرکت توزیع برق کرمانشاه در حین کار دچار مصدومیت شد.

در این گزارش به نقل از یک کارگر مطلع آمده است “این سیمبان شاغل در شرکت توزیع برق کرمانشاه در روز‌های گذشته بر اثر برق گرفتگی دچار مصدومیت شده و هم اکنون در بیمارستان بستری است.”

وی افزود: “هرچند همکار ما از مرگ حتمی نجات پیدا کرده و مصدوم شد اما در کل شرایط برای کار سیمبانان ایمن نیست و وسایل و تجهیزات ایمنی خوب و باکیفیت در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گیرد”.

مصدومیت ۴ کارگر در تهران

به گزارش خبرگزاری ایرنا، امروز چهارشنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، چهار کارگر در حال ساخت آزادراه تهران – شمال دچار مصدومیت شدند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران – شمال در این خصوص گفت: “دررفتگی قالب بتن در سردر یکی از تونل‌های در حال ساخت آزادراه تهران – شمال، موجب مصدومیت چهار کارگر شد.”

سعید شهسواری افزود: “این حادثه کارگاهی در سردر ورودی یکی از تونل‌های باند رفت منطقه دوم آزادراه و در محدوده جنوبی بیرون از تونل رخ داد. چهار کارگر به بیمارستان منتقل شدند.”

همچنین براساس گزارشی دیگر، چهل درصد از حوادث کارگری در خراسان رضوی مربوط به بخش ساختمان سازی است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این خصوص گفت: “۴۸۹ مورد حادثه ناشی از کار در خراسان رضوی طی ۹ ماه امسال گزارش شده که از این تعداد بخش ساختمان سازی با ۲۰۳ مورد بیشتری حوادث را داشته است.”

ابراهیم رضازاده افزود: “ضمن اینکه از مجموع حوادث کار رخ داده طی این مدت در خراسان رضوی ۳۷ مورد منجر به فوت کارگر شده که از این تعداد ۲۰ مورد مربوط به فوت کارگران بخش ساختمانی بوده است.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...