Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

بازداشت و آزادی؛ گزارشی از وضعیت دو شهروند در زاهدان و سنندج

 فاروق هاشمزهی، شهروند اهل زاهدان توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. همچنین ادریس منبری، شهروند بازداشتی ساکن سنندج، با تودیع قرار وثیقه بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز سه شنبه چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱، یک شهروند در زاهدان بازداشت شد.

هویت وی “فاروق هاشمزهی، ۲۷ ساله، فرزند بنیاد و اهل زاهدان” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “بازداشت فاروق در خیابان خیام، توسط ماموران لباس شخصی صورت گرفت. علیرغم پیگیری های خانواده آقای هاشمزهی، تاکنون از وضعیت وی اطلاعی حاصل نشده است.”

بنابر خبری دیگر به نقل از کردپا، ادریس منبری، شهروند بازداشتی با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای منبری در تاریخ  ۲۷ آذرماه توسط نیروهای امنیتی در سنندح بازداشت شده بود.

این شهروند در مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...