Translate

۱۴۰۱ بهمن ۸, شنبه

گزارشی از آخرین وضعیت چهار تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در زندان تهران بزرگ


 حمیدرضا سعیدزاده، مهدی یعقوبیان، امیر امین و حسام کریم از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، در زندان تهران بزرگ بسر میبرند. حمیدرضا سعیدزاده، امیر امین و حسام کریم توسط دادگاه انقلاب تهران به مجموعا ۱۳ سال زندان محکوم شدند. از میان این شهروندان، مهدی یعقوبیان کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیدرضا سعیدزاده، مهدی یعقوبیان، امیر امین و حسام کریم در زندان تهران بزرگ بسر میبرند.

از میان این شهروندان حمیدرضا سعیدزاده در تاریخ هشتم مهر ماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی اخیرا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، از بابت اتهامات اجتماع تبانی علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال زندان محکوم شد.

همچنین امیر امین در تاریخ هشتم مهر ماه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد، از بابت اتهامات اجتماع تبانی علیه امنیت ملی، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه نظام به پنج سال زندان محکوم شد.

از سوی دیگر، حسام کریم که در تاریخ ۲۹ شهریور ماه بازداشت و در زندان تهران بزرگ بسر میبرد، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی علی مظلوم، از بابت اتهامات اجتماع تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به سه سال زندان محکوم شده است.

مهدی یعقوبیان، نیز در تاریخ ۲۹ شهریور ماه در جریان اعتراضات سراسری در تهران دستگیر شده و کماکان در زندان تهران بزرگ در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...