Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۰, دوشنبه

اعتراضات سراسری؛ نگار داوودی به حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شد


 نگار داوودی، دانشجوی دانشگاه سراسری ایلام، توسط دادگاه انقلاب ایلام و دادگاه کیفری این شهرستان، مجموعاً به دو سال و سه ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال منع خروج از کشور و سایر مجازات‌ های تکمیلی محکوم شد. سه ماه از حکم حبس و ۷۴ ضربه شلاق این شهروند به جزای نقدی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از کردپا، نگار داوودی، دانشجوی دانشگاه سراسری ایلام، به حبس، شلاق و سایر مجازات‌ ها محکوم شد.

بر اساس این گزارش، خانم داووی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ایلام به ریاست رجب محمدی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی” به دو سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “توهین به رهبری” به یک سال فعالیت رایگان برای اداره بهزیستی ایلام محکوم شده است.

این دانشجو همچنین در بخش دیگری از پرونده خود، توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ایلام به ریاست یاسر خلفی از بابت اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به سه ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال منع خروج از کشور، شرکت در کلاس‌های آموزش و تفسیر قرآن به مدت ۲۰۰ ساعت با اخذ گواهی و تأییدیه از سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام محکوم شده است.

در این گزارش آمده است: “شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ایلام به دلیل عدم وجود سابقه کیفری، حکم سه ماه حبس تعزیری و هفتاد و چهار ضربه شلاق این شهروند را به بیست و چهار میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت تبدیل کرده است.”

نگار داوودی، دانشجوی دانشگاه سراسری ایلام در تاریخ ۲۴ آبان ماه، در ارتباط با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

وی پس از یک هفته از بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام به بند زنان زندان مرکزی این شهر منتقل و در تاریخ ۲۷ آذرماه با تودیع قرار وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی و کفالت به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...