Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

اعتراضات سراسری؛ تداوم بازداشت صنم کازرونی در زندان دولت آباد اصفهان


 صنم کازرونی، شهروند دو تابعیتی ایرانی انگلیسی بازداشتی علیرغم گذشت بیش از دو ماه از دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان دولت آباد اصفهان بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صنم کازرونی، شهروند دو تابعیتی بازداشتی همچنان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم کازرونی در رابطه با آخرین وضعیت این شهروند به هرانا گفت: “صنم کازرونی پس از ۶۷ روز بازداشت در زندان دولت آباد اصفهان، هم اکنون با ۶ عنوان اتهامی در آستانه احکام سنگینی از سوی دادگاه انقلاب اصفهان قرار دارد. خانواده این شهروند از جزییات پرونده وی بی اطلاع هستند و این موضوع افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.”

به گفته این منبع مطلع، خانواده او تحت فشار نهادهای امنیتی قرار گرفتند تا در رابطه با  فرزندشان اطلاع رسانی نکنند.

خانم کازرونی آبان ماه امسال در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت شده بود.

صنم کازرونی، متولد ۱۳۴۹، ساکن اصفهان، شهروند دو تابعیتی ایرانی انگلیسی و نویسنده کتاب “از توس تا دوشنبه” و مدیر کانال “کتاب های کمیاب” است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...