۱۴۰۱ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

فقدان ایمنی کار؛ مرگ و مصدومیت شش کارگر در یزد و خوی

 

 در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، طی روزهای اخیر شش کارگر در یزد و خوی دچار حادثه شدند. طی این حوادث، دو کارگر چاه کن جان خود را از دست دادند و چهار امدادگر دچار مصدومیت و سوختگی شدند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، دو کارگر مقنی در استان یزد جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، در یکی از روستاهای بخش سانیج از توابع شهرستان تفت استان یزد، دو کارگر مقنی در حال کندن چاهی بودند که یکی از آنها ابتدا به داخل چاه رفته و دیگری پس از مطلع شدن از گاز گرفتگی فرد نخست، برای نجات نفر اول وارد چاه می‌شود اما هر دو بر اثر مسمومیت با گازهای متصاعد شده جان خود را از دست می‌دهند.

مصدومیت چهار امدادگر در خوی

به گزارش خبرگزاری انتخاب، چهار امدادگر در خوی در حین کار دچار مصدومیت شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در این خصوص گفت: “روز گذشته در کمپ استقرار یافته در شهرک ولیعصر یکی از چادرها به دلیل برگشتن و افتادن گاز پکنیک دچار آتش‌ سوزی شد و این آتش به چادر مجاور سرایت کرد.”

حمید محبوبی افزود: “در این حادثه دو چادر آتش گرفت و نیروه های امدادی مستقر در کمپ چادر را تخلیه و از سرایت آتش به چادر سوم ممانعت کردند. در این حادثه چهار نفر از امدادگران هلال احمر به دلیل امدادرسانی خاموش کردن آتش از ناحیه دست دچار سوختگی شدند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر