Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۴, دوشنبه

تداوم اعتصاب احمد رئیسی در بازداشتگاه وزارت اطلاعات


 احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا، دومین روز از اعتصاب خود را در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین سپری می کند. اعتصاب وی در اعتراض به تداوم بازداشت و عدم رسیدگی به پرونده خود علیرغم اتمام قرار بازداشت یک ماهه اش صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱، احمد رئیسی، دومین روز از اعتصاب خود را در زندان اوین سپری می کند.

اکبر رئیسی، برادر وی در این خصوص اعلام کرد: “برادرم با تصمیم شخصی خود در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده اش علیرغم اتمام قرار بازداشت موقت یک ماهه، از روز شنبه ۲۲ بهمن ماه وارد اعتصاب غذا شده است”.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده رئیسی به هرانا گفت: “علیرغم مراجعات مکرر خانواده احمد به مراجع قضایی، مسئولان مربوطه از ارائه پاسخی روشن در خصوص وضعیت پرونده فرزندشان امتناع می کنند. در آخرین مراجعاتی که آنها به دادسرای اوین داشته اند، مسئولان این مرجع به آنها گفته اند که پرونده آقای رئیسی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده است؛ این درحالیست که مسئولان دادگاه انقلاب، منکر ارجاع پرونده وی به این مرجع قضایی هستند.”

احمد رئیسی، دبیر سابق انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه بوعلی سینا همدان، در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود.

آقای رئیسی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه احضار و بازداشت را داشته است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...