۱۴۰۱ بهمن ۲۰, پنجشنبه

تداوم بازداشت؛ گزارشی از آخرین وضعیت میریوسف یونسی در زندان اوین


  میریوسف یونسی، پدر على یونسی، دانشجوی محبوس در زندان اوین علیرغم گذشت بیش از ۴۰ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، میریوسف یونسی، کماکان در بازداشت بسر میبرد.

رضا یونسی پسر میریوسف یونسی اعلام کرد: “وضعیت جسمی پدرم در انفرادی وخیم تر شده است. امروز گفت دچار تهوع و اسهال شده و به دلیل مواد غذایی کم و با کیفیت بسیار پایین وزنش بسیار کاهش پیدا کرده است. برای وضعیت معده‌اش به وی ماست می‌دهند اما هر بار پس از خوردن ماست دچار توهم می‌شود.”

وی در ادامه افزود: “در سن ۷۰ سالگی، با غذای کم و بی‌کیفیت، در اتاق دو در یک متری، بدون دسترسی به کتاب و تلویزیون و یا صحبت با انسانی، بسر میبرد.”

میریوسف یونسی، پدر على یونسى، دانشجوی محبوس در زندان اوین، روز چهارشنبه ۷ دی، توسط ماموران امنیتی در منزل پدری خود در شاهرود بازداشت شد.

تاکنون از  اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی در دست نیست.

در خصوص على یونسى فرزند آقای یونسی گفتنی است؛ وی برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری سال ۹۵ و مدال طلای المپیاد نجوم سال ۹۶ است. همچنین او با کسب مدال طلا در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک که در چین برگزار شد به مقام نخست دست یافت. علی یونسی به همراه دانشجوی بازداشتی دیگر این دانشگاه به نام امیرحسین مرادی بیش از ۸۰۰ روز را در بازداشت و بلاتکلیفی سپری کردند و هم اکنون در زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت خود هستند.

این دو دانشجوی نخبه دانشگاه شریف در دادگاه بدوی به اتهام تخریب به ۱۰ سال، اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی ۵ سال و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر، عینا این حکم را تائید کرده و بر این اساس؛ حکم اشد، یعنی ۱۰ سال حبس قابل اجرا خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر