۱۴۰۱ بهمن ۱۵, شنبه

اعتراضات سراسری؛ مهدی صادقی به حبس، شلاق و مجازات های تکمیلی محکوم شد

 


هرانا به نقل از کردپا، مهدی صادقی، شهروند ساکن ایلام به حبس و شلاق محکوم شد.

براساس این گزارش، آقای صادقی توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ایلام، به اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” به شش ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

در این گزارش آمده است، پرونده دیگری علیه این شهروند به اتهامات “توهین به مقدسات”، “تشویش اذهان عمومی” و “اقدام علیه امنیت ملی” در دادگاه انقلاب ایلام تشکیل شده است.

مهدی صادقی در تاریخ بیستم مهرماه، در جریان اعتراضات سراسری در ایلام بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان این شهر منتقل شده بود

وی نهایتا در تاریخ دوم آذرماه، با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

لازم به ذکر است، این شهروند در مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر