Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۷, پنجشنبه

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت حمید قره حسنلو در ندامتگاه مرکزی کرج


 حمید قره حسنلو یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری محبوس در ندامتگاه مرکزی کرج، علیرغم حال نامساعد جسمانی و نیاز جدی به درمان تخصصی، از رسیدگی پزشکی و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمید قره حسنلو از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای قره حسنلو به هرانا گفت: ”حمید قره حسنلو از بیماری های قلبی و کلویت روده رنج میبرد. هم اکنون وضعیت جسمانی وی وخیم است. علیرغم نیاز جدی به رسیدگی پزشکی تخصصی، از اعزام به بیمارستان محروم مانده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “آقای قره حسنلو که از بیماری قلبی رنج میبرد، در فروردین ماه امسال برای دومین بار دچار سکته قلبی شده بود.”

در آذرماه امسال، یک منبع مطلع در گفتگو با هرانا از انتقال حمید قره حسنلو، به دلیل آسیب به ریه ناشی از ضرب و شتم در دوران بازداشت، شکستگی دنده ها و خونریزی داخلی ریه سمت چپ وی از ندامتگاه مرکزی کرج به بیمارستان خارج از زندان خبر داده بود. وی نهایتا اوایل دی ماه، از بیمارستان به ندامتگاه مرکزی کرج بازگردانده شد.

حمید قره حسنلو، ۵۳ ساله، پزشک متخصص رادیولوژی ساکن کرج روز جمعه ۱۳ آبان، پس از شرکت در مراسم چهلم حدیث نجفی، از کشته شدگان اعتراضات اخیر، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت شد.

آقای قره حسنلو در خصوص پرونده جان باختن یک بسیجی در کرج، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان کرج به ریاست قاضی موسی آصف الحسینی به اعدام محکوم شد. یک روز قبل از آن، قوه قضاییه بدون ذکر جزییات اعلام کرد که پنج تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در کرج به اعدام و ۱۱ تن دیگر از جمله ۳ نوجوان به حبس محکوم شدند.

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید قره حسنلو در تاریخ  ۹ آذر ۱۴۰۱ و دومین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۰ آذرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز به ریاست موسی آصف الحسینی و با حضور مستشاران دادگاه برگزار شده بود.

دیوان عالی حکم اعدام صادره علیه حمید قره حسنلو را به دلیل آنچه “وجود نقص در رسیدگی” عنوان کرده، نقض و پرونده وی را برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...