Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۴, دوشنبه

تفهیم اتهام امیر عالی‌ بیگی در دادسرای شهرستان صحنه


  امیر عالی‌ بیگی، پرستار ساکن شهرستان صحنه توسط شعبه بازپرسی دادسرای این شهرستان تفهیم اتهام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امیر عالی‌ بیگی تفهیم اتهام شد.

بر اساس این گزارش، آقای عالی‌ بیگی توسط شعبه بازپرسی دادسرای شهرستان صحنه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق دایر کردن صفحه اینستاگرام و نشر اکاذیب در آن” تفهیم اتهام شده است.

امیر عالی‌ بیگی، پرستار بیمارستان “معاون” در شهرستان صحنه، در تاریخ نوزدهم آذرماه در محل کار خود بازداشت شد. او ابتدا به بازداشتگاه اداره اطلاعات کرمانشاه و سپس به زندان دیزل آباد این شهر منتقل شد.

آقای عالی بیگی نهایتا با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...