Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۸, سه‌شنبه

زندان اوین؛ تمدید قرار و تداوم بازداشت رضا رمضان زاده


 دوشنبه ۱۷ بهمن ماه، قرار بازداشت رضا رمضان زاده، زندانی سیاسی سابق از سوی دادسرای اوین به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. آقای رمضان زاده علیرغم گذشت ۳۰ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا رمضان زاده، زندانی سیاسی سابق، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “ دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت آقای رمضان زاده به مدت یک ماه دیگر در بند ۲۰۹ زندان اوین تمدید شده است.”

لازم به ذکر است، پیشتر رضا رمضان زاده در طی تماس تلفنی با خانواده خود، از تشدید مشکلات گوارشی اش در زندان اوین و عدم رسیدگی پزشکی در این زندان خبر داده بود.

آقای رمضان زاده روز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱، به شعبه ۳ دادسرای اوین احضار و پس از حضور در شعبه مذکور، بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، منتقل شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه آقای رمضان زاده اطلاعی حاصل نشده است.

رضا رمضان زاده پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در تاریخ ۲ آذر ۹۸، در رابطه با اعتراضات سراسری آبان ۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی واقع در تهران خود بازداشت شد. او پس از مدتی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ از زندان تهران بزرگ به صورت مشروط آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...