Translate

۱۴۰۱ بهمن ۱۳, پنجشنبه

نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار به حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شد


 نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار و سردبیر وبسایت خبری آسیانیوز، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ ماه حبس و دو سال ممنوعیت فعالیت در شبکه های اجتماعی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران، نوید جمشیدی، روزنامه‌نگار و سردبیر وبسایت خبری آسیانیوز به حبس محکوم شد.

براساس این گزارش آقای جمشیدی توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۰ ماه حبس و دو سال ممنوعیت فعالیت در شبکه های اجتماعی محکوم شده است.

نوید جمشیدی در تاریخ دوم مهرماه، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی نهایتا در تاریخ دوم آذرماه، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...