۱۴۰۱ بهمن ۲۰, پنجشنبه

با حکم دادگاه کیفری؛ کوروش جلیل به حبس محکوم شد


 کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو این شهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا به صورت غیابی توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو یاسوج به ریاست قاضی سید هدایت اله افشین صادر و به آقای جلیل ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای جلیل به هرانا گفت: “در رای صادره توسط دادگاه کیفری دو یاسوج مندرج است که آقای جلیل به دلیل عدم حضور در جلسه دادگاه و عدم ارائه دفاعیاتی برای برائت از اتهام “نشر اکاذیب”، این اتهام بر وی وارد و حکم یک سال حبس برای او صادر شده است. این در حالیست که کوروش پس از چند بازداشت پیاپی طی چند ماه اخیر، تا به امروز موفق به دریافت تلفن همراه ضبط شده خود، از نهادهای امنیتی نشده بود. وی روز جاری پس از دریافت تلفن همراه، متوجه ابلاغیه های احضار به دادگاه و سپس صدور حکم حبس غیابی در حساب سامانه ثنا خود شد.”

کوروش جلیل مدتی پیش برای چندمین بار طی ماه های اخیر، در یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات سپاه یاسوج احضار و سپس بازداشت شد. او پس از گذشت هشت روز، با تودیع قرار کفالت ۶۰ میلیون تومانی از یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه این نهاد امنیتی آزاد شد.

آقای جلیل پیشتر نیز در تاریخ ۳۰ شهریور ماه در جریان اعتراضات سراسری در یاسوج بازداشت و در تاریخ ۱۵ آبان، با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شده بود.

کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج، فرزند اردشیر و متولد ۱۳۶۲، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر