Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۰, پنجشنبه

پیرانشهر؛ امید آزادداور و حاصل عمری به حبس محکوم شدند


  حاصل عمری و امید آزادداور شهروندان اهل پیرانشهر توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ این شهرستان، مجموعا چهار سال و پنج ماه حبس محکوم شدند. این شهروندان پیشتر در آبان ماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با تودیع قرار وثیقه از زندان نقده آزاد شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، دو شهروند اهل پیرانشهر به حبس محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، امید آزادداور به اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به سه سال و هفت ماه حبس و حاصل عمری نیز به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه حبس، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو پیرانشهر به ریاست قاضی “امیر محمدی” محکوم شدند.

این دو شهروند همچنین از اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” تبرئه شده‌ اند.

آقای امید آزادداور روز دوشنبه بیست و سوم آبان‌ ماه و حاصل عمری روز شنبه بیست و یکم آبان‌ ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا با تودیع قرار وثیقه از زندان نقده آزاد شده بودند.

لازم به ذکر است در این گزارش آمده است، این دو شهروند طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده اند.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

سراوان؛ تیراندازی نیروهای نظامی به زخمی شدن یک سوختبر انجامید

  روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه، یک سوختبر در شهرستان سراوان در پی تیراندازی نیروهای نظامی مصدوم شد. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین ...