Translate

۱۴۰۱ بهمن ۲۷, پنجشنبه

مریوان؛ امجد ساعدی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد


  امجد ساعدی، شهروند معترض ساکن مریوان  چهارشنبه بیست و ششم بهمن، با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا،  چهارشنبه بیست و ششم بهمن ۱۴۰۱، امجد ساعدی، شهروند معترض ساکن مریوان از زندان این شهر آزاد شد.

آزادی آقای ساعدی با تودیع قرار وثیقه بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

امجد ساعدی، کارمند اداره تامین اجتماعی مریوان، در تاریخ ۱۷ دی ۱۴۰۱، در محل کار خود برای دومین بار در رابطه با اعتراضات سراسری بازداشت شد. پس از دستگیری، منزل این شهروند توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت و ماموران برخی از لوازم شخصی وی را ضبط کردند.

امجد ساعدی پیشتر در ۲۸ شهریور ۱۴۰۱، نیز بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...