Translate

۱۴۰۱ اسفند ۱۳, شنبه

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت اکبر و مرتضی حمزه حسینی


 

 اکبر حمزه حسینی و مرتضی حمزه حسینی، دو برادر ساکن کرج و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، حدود یک ماه پیش از ندامتگاه مرکزی کرج به مکان نامعلومی منتقل شدند و تاکنون از وضعیت آنها اطلاعی حاصل نشده است. بیخبری از وضعیت آنها باعث افزایش نگرانی های خانواده حمزه حسینی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اکبر و مرتضی حمزه حسینی، شهروندان ساکن کرج، کماکان در بازداشت و بی خبری بسر می برند.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “این دو برادر حدود یک ماه پیش به بهانه انجام مراحل بازجویی از سالن ۱۵ ندامتگاه مرکزی کرج خارج شده و تاکنون به این زندان باز نگشته اند. بیخبری از وضعیت آنها باعث افزایش نگرانی های خانواده حمزه حسینی شده است.”

منبع مطلع افزود: “آنها پیش از انتقال به مکان نامعلوم، به دلیل عزاداری برای مهدی کرمی و سید محمد حسینی، توسط مسئولان زندان مورد اعمال فشار مضاعف قرار گرفتند.”

اکبر حمزه حسینی و مرتضی حمزه حسینی، شهروندان اهل لرستان و ساکن شهرک بنفشه کرج، در جریان برگزاری مراسم سوم مهسا (ژینا) امینی مورخ ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در فردیس این شهر بازداشت و سپس به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شدند.

 

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

قانون موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مصوب 30/05/1386با اصلاحات و الحاقات بعدي

  ماده واحده موافقت نامه فرهنگي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري گينه كوناكري مشتمل بر يك مقدمه و سيزده ماده به شرح پيوست تصويب و ...